Fulfillment centar: jedinstveno rješenje za rukovanje e-commerce paketima

S promjenama u svijetu i tehnologiji u posljednjih se deset godina drastično promijenio i način rada, posebice pojavom pandemije koronavirusa zbog čega se pojavila potreba za fulfillment centrima. Poslovanja su se sve više okrenula digitalnom svijetu i online prodaji što je uvelike povečalo potrebu za dostavom i isporukom proizvoda. Osim potrebe za skladišnim prostorima, tvrtke su sve više počele tražiti tzv. fulfillment centre koji će im pružiti cjelokupnu logistiku.

 

Što je fulfillment centar?

Centar za izvršavanje narudžbi ili poznatiji kao fulfillment centar dio je lanca opskrbe i služi kao središte za sve logističke procese povezane s dostavljanjem proizvoda od prodavača do kupca. Kao što mu ime govori, odnosi se na cjelokupni proces ispunjenja narudžbe, od preuzimanja i obrade narudžbe do pakiranja i otpreme. Centar se koristi za zaprimanje, obradu i ispunjavanje narudžbi i čime brojnim tvrtkama služi kao referentna točka za jednostavnijim upravljanjem logističkim procesima poslovanja. poslovanja. Upravo ovakav učinkovit i ekonomičan pristup pripremi i obradi online narudžbi omogućava e-trgovinama rasterećenje i fokus na važnije aspekte poslovanja.

Valja razlikovati pojam skladišta od fulfillment centra. Dok se skladište odnosi na mjesto gdje se isključivo pohranjuju zalihe, fulfillment centar podarzumijeva široki spektar usluga i poslova. Iako u fulfillment centru postoji komponenta skladištenja, odnosno pohranjivanja proizvoda, njegov glavni cilj je brza predaja zaliha. Više o razlikama skladišta i centra za fulfillment pročitajte u našem blogu.

 

Kako radi centar za fulfillment?

Kako bi olakšao da online narudžbe budu dostavljene sigurno i na vrijeme, u fulfillment centru obavlja se nekoliko operacija. Inventar e-trgovine pohranjen je u centru gdje se cjelokupni asortiman priprema i pakira te u konačnici šalje kupcu. Premda se češće koriste za manja i srednja poduzeća te maloprodaju, ovakvi centri također mogu obrađivati i veći obujam narudžbi za B2B poslovanja. Ovdje se obično radi o znatno većoj količini proizvoda koji se šalju velikom prodavaču, međutim i narudžbe poslovnih korisnika (B2C), koje se šalju izravno u dom pojedinog potrošača. Nakon što kupac osoblje centra kontaktira za ponudu prilagođenu individualnim potrebama, dostavlja proizvode, a osoblje se brine za skladištenje i otpremu. Ovo omogućava optimizaciju vremena, uštedu novca, resursa i prostornih kapaciteta.

 

fulfillment centar

 

Prednosti korištenja fulfillment centra

Oslobađa prostor

Ako nije riječ o većoj tvrtki, upravljanje i održavanje fizičkog prostora nije idealno rješenje te iziskuje mnogo ulaganja. Kako bi izbjegli dodatno novčano opterećenje zbog pronalska i uređivanja prostora te zapošljavanja radne snage koja će ga održavati, mnoge trgovine izazove pohranjivanja zaliha i skladišne logistike prepuštaju stručnom osoblju. Osim samog skladištenja proizvoda, usluge fulfillmenta olakšavaju svakodnevno pakiranje kutija i odlazak na poštu što je posebice važno u trenutku povećanog opsega posla i narudžbi. Neovisno o tome jesu li specijalizirani za maloprodaju ili veleprodaju, zaposlenici fulfillment centra omogućavaju uštedu vremena i smanjenje logistike oko pakiranja i slanja zaliha. Ovo vlasnicima e-trgovina ostavlja više vremena za razvoj poslovanja.

 

Usredotočenost na širu sliku

Premda se ne radi o zahtjevnim aktivnostima, riječ je o opsegu posla koji oduzima mnogo vremena. Voditelji, direktori i ostale osobe na rukovodećim pozicijama radnu bi energiju trebale usmjeriti na širu sliku i razvoj poslovanja. Međutim, u manjim organizacijama često se događa da radni elan i sate troše na operativne zadatke baveći se korisničkim iskustvom te pripremom i isporukom narudžbi. Fulfillment centar pomaže da se upravo izbjegne takva situacija i vraća fokus na strateške teme poput marketinga, prodaje i razvoja poslovanja.

 

Stručno osoblje

Ulazna i izlazna logistika često može biti izazovna zbog raznih nepredvidivih okolnosti koje mogu iskrsnuti u procesu. Djelatnici fulfillment centra svakodnevno se susreće s takvim zadacima poput obrade narudžbi, upravljanja zalihama, povrata proizvoda i slično. Osim toga, radi se o profesionalcima koji redovito komuniciraju s vanjskim dobavljačima, pregovaraju i s prijevoznicima, dostavljačima, kurirskim službama te time omogućavaju povoljniju uslugu u odnosu na napore koji bi se trebali uložiti za pojedinačan angažman. Stoga je, naročito manjim organizacijama, svakodnevne zadatke često jednostavnije prepustiti stručnom osoblju. Budući da su ovakvi centri uglavnom i međunarodno umreženi te kompetentni po pitanju razumijevanja pravila i propisa drugih zemalja, još jedna prednost je svakako i mogućnost zaprimanja i slanja narudžbi iz cijeloga svijeta.

 

Automatizirano skladištenje i fulfillment

Za razliku od maloprodajnih trgovina gdje to obično nije slučaj, u fulfillment centrima svaki korak odrađuje se automatski i dokumentira u realnom vremenu automatiziranim sustavima. Time e-trgovinama omogućavaju ažuriranje i davanje povratnih informacija o statusu proizvoda u realnom vremenu. Automatizirana obavijest kupca automatski obavještava o statusu proizvoda, a nakon isporuke, podaci o praćenju vraćaju se u e-trgovinu i dijele s klijentom. Ovakav pristup posebice je koristan u slučajevima sezonskih oscilacija. Naime, u nekim dijelovima godine pojavit će se potreba za povećanim obujmom narudžbi, dok će u drugom dijelu godine isti možda biti smanjen. Fulfillment centar tu je da da olakša ovakve izazove i pruži veću skalabilnost.

 

Jednostavnije upravljanje zalihama

Djelatnici fulfillment centra zaprimaju zalihe, sortiraju ih i polažu proizvode na odgovarajuće police ili palete. Za razliku od skladišta, cilj fulfillment centra je  upravljanje zalihama i brža isporuka narudžbi. Zahvaljujući povećanom opsegu online kupovine proizašlom uslijed okonosti izazvanih pandemijom koronavirusa, brojna poslovanja proširila su opseg svojih e-trgovina. Upravo je to rezultiralo većim obujmom posla, kao i otežanim pronalaskom skladišnog prostora. Kako bi doskočile tom problemu i osigurale nesmetanu isporuku proizvoda, brojne trgovine prigrlile su mogućnosti najma skladišnog ili fulfillment centra. Jednostavnije upravljanje zalihama označava jednostavno upravljanje pakiranjem, zamjenama i povratima u centru koji nudi podršku 24/7 putem e-pošte ili telefona.

 

Fulfillment rješenjima do boljih rezultata

Centar za skladištenje i pripremu proizvoda pruža sveobuhvatnu uslugu skladištenja i upravljanja zalihama te maloprodajnim voditeljima ostavlja prostor da se posvete konkretnijim zadacima. Uz navedeno, stručno osoblje i automatizirano upravljanje proizvodima osigurat će profesionalnu uslugu i vaše poslovanje podići na višu razinu. U slučaju da vam je potrebna ovakva ili prilagođena usluga iz domene e-commercea, obratite nam se za savjet ili podršku.