Najam skladišta ključan je za eCommerce poslovanje, veleprodaju, logistiku i proizvodne tvrtke. Neovisno o tome je li vaše poslovanje orijentirano B2B ili B2C, odabir pravog skladišnog prostora može značajno utjecati na troškove, operativnu učinkovitost i sigurnost robe. U ovom vodiču objašnjavamo što uključuje najam skladišta i kako odabrati najbolje za svoje potrebe.
Što uključuje najam skladišta Warehouse 3PL.hr hubovima?
U komunikaciji s klijentima, pitanja obično idu u dva smjera. Koliko košta najam skladišta ili skladišnog prostora? Je li riječ isključivo o najmu prostora ili i o dodatnim uslugama? Kao fulfillment centar, jedna od naših ključnih prednosti i premisa poslovanja upravo su dodatne usluge kojima klijentima olakšavamo cjelokupni proces logistike. Stoga se u našem slučaju ne zakupljuje prostor, već isključivo usluge koje se koriste i to prema unaprijed definiranom cjeniku. Najam skladišta, odnosno paletnog mjesta u našem slučaju označava najam prostora neovisno o tome znači li to 0 ili 500 paleta.
Generalno, osnovne komponente zakupa skladišta uključuju:
✔ trajanje ugovora – kratkoročni ili dugoročni najam;
✔ sigurnosni sustavi – nadzor kamerama, alarmi, osiguranje;
✔ logističke usluge – utovar, istovar, distribucija, upravljanje zalihama.
Odabir palete i paletnog mjesta
U našim Warehouse 3PL skladištima unaprijed definiramo o kojoj se vrsti palete radi. Najčešće je riječ o standardnim europaletama dimenzija 120x80x150 cm. Međutim postoje i nestandardne palete koje mogu zauzimati i po dva ili čak tri paletna mjesta. Ovdje uglavnom govorimo o dimenzijama 120x80x170 cm, 120x120x200 cm i 150x130x200 cm. Različite palete imaju različitu nosivost, a odabir odgovarajuće može smanjiti rizik od lomljenja i oštećenja robe kao i povreda radnika.
Fulfillment usluge
Najčešća vrsta usluga koje naši klijenti odabiru su usluge fulfillmenta. Ove usluge podrazumijevaju prihvat, pregled i sortiranje robe, otpremu, pakiranje, cross-docking i označavanje proizvoda. Upravo outsourcanje usluga ovog tipa isplativo je zbog uštede resursa – vremena, novca i radne snage. Prepuštajući cjelokupnu logistiku vanjskom partneru, klijentima ostaje više vremena za strateške aktivnosti, prodaju, brigu o klijentima i marketing. Više o benefitima fulfillment usluga možete pročitati u našem blogu Fulfillment centar: jednostavno ecommerce rješenje.
Prihvat robe
Proces zaprimanja robe obično je prvi korak fulfillmenta. Brzo i precizno evidentiranje robe omogućuje spremnu daljnju obradu, ali i garantira točnost i provjerenost robe na skladištu.
Prihvat robe uključuje nekoliko koraka:
- provjeru količine, odnosno usporedbu zaprimljene robe s narudžbenim listom;
- pregledavanje ambalaže kojim se osigurava da paketi nisu oštećeni tijekom transporta;
- unos robe u sustav, odnosno evidentiranje artikala u skladišni sustav;
- dodjeljivanje lokacija – roba se smješta na određena skladišna mjesta prema vrsti, težini ili frekvenciji narudžbi.
Važno je napomenuti da razlikujemo paletne, paketne i specijalizirane prihvate ovisno o vrsti robe i gabaritima.
Pregled i sortiranje robe
Nakon što se roba zaprimi, slijedi pregledavanje i sortiranje prema najvišim standardima. Ovisno o dogovoru s klijentima, proces uključuje kvalitativno pregledavanje gdje se provjerava oštećenje, ispravnost i mogući nedostatci. Kvantitativnom provjerom osiguravamo da je broj artikala jednak broju u narudžbi. Roba se, također, može sortirati prema kategorijama što uključuje vrstu, veličinu, SKU (stock keeping unit) i serijski broj. Ona roba koja ne zadovoljava standarde, prijavljuje se kao reklamacija.
Pakiranje robe
O pakiranju robe i važnosti pravilnog pakiranja više možete pročitati u našem blogu Pravilno pakiranje proizvoda: Kako zaštititi proizvode od oštećenja. Priprema proizvoda za isporuku uključuje odabir ambalaže, dodavanje promotivnih materijala po potrebi i pravilnu zaštitu kutije. U slučaju da se radi o osjetljivoj robi, u zadnjem koraku, odnosno labelingu bitno je istaknuti “lomljivo”.
Otprema robe
Otprema robe završni je korak fulfillment procesa i možda najosjetljiviji jer se narudžba prevozi od skladišta do krajnjeg kupca. U našoj paleti usluga imamo mogućnost povoljnijeg korištenja svih kurirskih službi – DHL, UPS, DPD, GLS, HP, no odabir prijevoznika isključivo je odluka klijenta.
Otprema robe također podrazumijeva generiranje i ispis dostavnih naljepnica – bar kodova, broja za praćenje, adrese dostave. Nakon predaje paketa dostavnoj službi, paket preuzima kurir ili logistička tvrtka. Kupca se obavještava o tijeku dostave slanjem e-maila ili SMS-a s brojem za praćenje. Za one klijente kojima je potrebna hitna dostava, odnosno same day delivery, naši su dostavljači također na raspolaganju.
Cross docking
Cross docking je logistička tehnika u kojoj roba ne ostaje skladištena, već se odmah preusmjerava na isporuku. Proizvodi direktno od dobavljača dolaze u fulfillment centar te se odmah sortiraju i prepakiravaju za isporuku. Roba tako u svega nekoliko dana odlazi direktno krajnjem kupcu ili u trgovinu.
Cross docking koristi se u slučaju kada se radi o robi s velikom potražnjom zbog čega je velika brzina obrtaja i manipulacije. Slično vrijedi i za svježe namirnice i robu s kratkim rokom trajanja. Dodatna prednost je i smanjenje troškova skladištenja.
Označavanje proizvoda ili labeling
Označavanje (labeling) podrazumijeva postavljanje naljepnica s ključnim informacijama o proizvodu, bilo u skladištu ili prije isporuke kupcu.
Vrste oznaka:
- bar kodovi i QR kodovi – za praćenje i identifikaciju proizvoda;
- oznake s nazivom i opisom – informacije o sastavu, uputama za upotrebu itd.;
- serijski brojevi i SKU kodovi – za lakše upravljanje zalihama;
- sigurnosne oznake – “Fragile”, “Keep Dry”, “This Side Up”;
- promotivne etikete – popusti, brendirane etikete, QR kodovi za promocije.
Sustav upravljanja skladištem
Premda postoje razna informatička rješenja povezivanja sustava upravljanja skladištem s klijentima, nekada je želja posebna administracija i manipulacija proizvoda. Ovo najčešće podrazumijeva ručni unos naloga u sustav, ispunjavanje carinske dokumentacije, ispunjavanje CRM-a, obradu naloga za kurirske usluge, a ponekad i sastavljanje proizvoda.
Siguran najam skladišta i fulfillment usluga
Mnogo je stvari koje treba uzeti u obzir prilikom odabira skladišta. Način pakiranja proizvoda i isporuka svakako su jedan od najbitnijih, ali i najosjetljivijih faktora procesa korisničkog iskustva. Za koje god rješenje se odlučili, svakako na umu imajte fleksibilnost i skalabilnost posebice ako ste tek u svojim poslovnim začetcima.